Flexibele Schil! Hoe in te richten….?

De arbeidsmarkt is al jaren aan verandering onderhevig. En langzaamaan begint ook bij accountantskantoren het besef door te dringen dat een of meerdere interimmers wel eens de oplossing zou kunnen zijn voor veel (verborgen) problemen.

Het allerbelangrijkste is dat zittende collega’s blijven! Dat op zich is al een uitdaging. Meer dan voldoende kapers op de kust die namelijk azen op je controleleiders of aangiftemedewerkers. En die bereid zijn om daarvoor goed in de buidel te tasten. Neem daarbij het feit dat de zittende medewerkers worden opgezadeld met extra werk van 1 of 2 vertrokken collega’s, dan is die verleiding uitermate groot, om eens om je heen te gaan kijken.

“Als je denkt: “dat gebeurt bij ons niet…..

…..dan zit je te slapen.”

Daarom is het des te belangrijker dat de zittende medewerkers goed worden beloond en niet te veel uren maken. Ook niet in busy season!

Oplossing?

Een flexibele schil. Een tijdelijke flexibele collega biedt de uitkomst! Gedreven en ervaren medewerkers die onze opdrachtgevers bijstaan tijdens piekperiodes, in tijden van verandering of continuïteitsproblemen oplossen. Maar tevens kunnen ze extra expertise of ervaring bieden, verlaging van de werkdruk voor de zittende medewerkers bieden en zo optimale flexibiliteit garanderen.

Als je op zoek bent naar een flexibele personeelsoplossing, het opzetten van een flexibele schil, dan zijn wij een betrouwbare partner. Al onze interimmers zijn goed opgeleid, vaak (bijna) afgestudeerd RA of AA en hebben ervaring opgedaan binnen Big Four of grotere

MKB kantoren. Daarom vakbekwaam, met ervaring zoals je dat van een interim-accountant of fiscalist in de accountancy mag verwachten.

Verhoog je slagkracht!

Adviesgroep ’88 helpt steeds meer accountantskantoren met het opzetten van een flexibele schil. Door te werken met je kernteam van eigen medewerkers, gecombineerd met een of meerdere flexkrachten van Adviesgroep ’88 kun je alle seizoenen aan.

Je hoeft geen ‘nee’ te verkopen tegen (nieuwe) klanten en zittende medewerkers zijn blij met de ondersteuning. Zodra het werk het toelaat, neem je eenvoudig en snel afscheid van de interim-krachten. Op deze manier blijven klanten en medewerkers aan boord. Minder uitval door ziekte, hogere productiviteit en minder kosten voor W&S.









Gunstige voorwaarden:

De uurtarieven van onze interim accountants en fiscalisten liggen ruim onder de commerciële tarieven die je naar de cliënten kunt berekenen. Is je marge wel lager? Ja, dat is wel waarschijnlijk.

Maar op het einde van de interim-periode zal het je verbazen wat er onder aan de streep over is gebleven. Je hebt geen afdracht van loonheffing, uitbetaling van vakantiegeld of kosten van ontslagrecht, onkostenvergoedingen of doorlopende leaseauto kosten. En mocht je een interimmer willen overnemen in loondienst, dan is dat soms mogelijk. We informeren je graag over onze gunstige voorwaarden.

Geen zorgen of risico’s

Bij een plotseling veranderende werkvoorraad kun je gemakkelijk om- of opschakelen. Hoe luxe is dat. “Nee zeggen” hoeft niet meer. Bereid je klantenkring uit en zoek, samen met ons, op de achtergrond, verder naar nieuwe medewerkers. Zonder stress, maar met nieuwe klanten. En het belangrijkste: met behoud van de zittende medewerkers. En je loopt geen werkgeversrisico’s op het gebied van ziekteverzuim, of in het kader van de nieuwe Wet Werk en Zekerheid.

In het kort:

Continuïteit en kwaliteit bewaken: Onze interim-consultants zijn er om de continuïteit én kwaliteit te waarborgen. Zij zijn goed opgeleid (HBO+ of WO niveau) en hebben ruime en relevante ervaring.

Focus: Tijdelijke uitdagingen vragen om snelle en doeltreffende oplossingen. Je wilt geen ellenlange inwerktrajecten. Interimmers moeten snel kunnen schakelen en direct kunnen inzien waar hij of zij de focus moet leggen.

Positieve uitstraling:
De interim accountant of fiscalist richt zich puur op de opdracht, beoogt geen positie op termijn binnen de organisatie. En is zeker niet op zoek naar nieuwe klanten. Dat hebben wij contractueel helemaal dichtgetimmerd!

Wij streven naar een korte inwerkperiode: Een interim accountant of fiscalist van Adviesgroep ’88 kan vaak direct al aan de slag met een bepaalde opdracht. De inwerkperiode moet zo kort mogelijk zijn. Vaak kan dat door een stuk overcapaciteit aan kennis en ervaring die de interimmer meebrengt. Er is dus sprake van onmiddellijke productiviteit. Verder is het onze interimmers er alles aan gelegen om bij elke opdracht het beste uit zichzelf te halen. De interim accountant of fiscalist gaat efficiënt en resultaatgericht te werk, met als doel de opdracht binnen het vooraf vastgestelde tijdsbestek af te ronden. Op die manier worden ze teruggevraagd en worden ze een “vast” onderdeel van de flexibele schil.